Mój rok w Ameryce - relacja Marty Cieślukowskiej
Nazywam się Marta (24 lata). W marcu 2005 roku wróciłam z rocznego pobytu jako au pair w USA
i kontynuuję studia na Akademii Podlaskiej w Siedlcach. Mieszkałam niedaleko Waszyngtonu w stanie Wirginia. Pobyt ten wspominam jako najpiękniejszy i najciekawszy rok mojego życia. Moi rodzice goszczący stali się moimi przyjaciółmi, gotowymi pomoc gdy potrzebowałam wsparcia, a ich dzieci traktowałam jak moje młodsze rodzeństwo.
Od rodziny goszczącej dostałam do mojej dyspozycji telefon komórkowy, samochód, oraz możliwość nieograniczonego używania internetu oraz telefonu domowego na terenie całych Stanów Zjednoczonych.
Opiekowałam się dwiema dziewczynkami: Anną (3) i Victorią (1), oraz pod koniec pobytu pomagałam w opiece nad niemowlęciem, Noah. Pracę zaczynałam o 8.00 rano od przygotowania dla nich śniadania i pomocy w ubieraniu się, potem zawoziłam dzieci na. różne zajęcia, np. balet, basen, zajęcia tzw. Playgroup.
W południe jadłyśmy lunch i dziewczynki miały drzemkę. Ok. 17.00 wracali z pracy rodzice i wtedy ja miałam czas dla siebie. Poznałam też inne dziewczyny au pair, które mieszkały w moim regionie. Razem jeździłyśmy np. do Waszyngtonu czy tez do pobliskiego parku Great Falls, gdzie wspinałyśmy się po skałkach. Z nimi zobaczyłam tez Wodospad Niagara i po raz kolejny niesamowity Nowy Jork .
Oprócz wyjazdów weekendowych miałam 2 tygodnie wakacji: razem z koleżankami – pięć dziewczyn au pair wyruszyłyśmy do Kalifornii, Nevady i Arizony. Zwiedziłyśmy mnóstwo ciekawych miejsc ( San Francisco, Los Angeles, Las Vegas i Wielki Kanion) i to bardzo małym kosztem. Była to podróż moich marzeń.
Kursy językowe miałam w amerykańskim collegu, którego koszty w dużym stopniu pokryła moja rodzina goszcząca.
Dodatkowo polecałabym kursy językowe w bibliotekach czy kościołach, które są bezpłatne lub za symboliczną opłatą.  Dzięki tym kursom i codziennej możliwości używania języka angielskiego nie mam już problemów z komunikowaniem się w tym języku.
Wyjazd ten dał mi dużo więcej optymizmu i wiary w siebie i w to, że marzenia się spełniają. Obudziła się we mnie ciekawość świata. Podczas tego roku nauczyłam się języka obcego, poznałam mnóstwo ludzi z rożnych krajów na całym świecie i stałam się bardziej samodzielna . Polecam taki wyjazd młodym ludziom. Był to rok pełen wrażeń. Marta Cieślukowska.